Hand of muse🎤🎹

ミュージカル活動について♬

🎤Hard to say goodbye 

歌詞が聞き取れなかったので訳して補完してみました。

東くんかっこよかった!

 

[FLICK]フリック
Don't worry
Don't sweat it
心配しないで
気にするなよ!

Go do somethin' wrong, then move along
間違ったことをしても先に進めばいいさ!

'Cause it won't weigh on your mind
If you don't let it
It isn't hard to say
だって、あんたは気にする必要ないから。
おまえがしなくたって、
言うのは難しいことじゃない

I'm so sorry
I meant better
Hell it's nothin' new you put me through
悪かったな!
もっとマシなつもりだったのに。
お前が俺にさせてきたことは何もま新しいことじゃない。

Take the time now to spell out just why
In your first letter
It isn't hard to say goodbye
今すぐ時間をかけて理由を詳しく書けよ、
最初の手紙で。
さよならを言うのは難しくない。

Monty's not the point
Isn't now, never was
Your head does not know what you need
Your heart does
モンティは問題じゃない。
今も昔も、お前は自分が何を必要としているか理解してない!
心では知っているのに。

Don't worry
Don't sweat it
Don't know what he said climbin' in your bed
But it took him all the way
But you don't get it
'Cause anyone can say
心配しないで。
気にしなくていいさ。
あいつがお前のベッドに登って何を言ったかは分からない。
でも結局それだけだろ?
お前は何も分かっていない!
だって誰でも言えるってことを。

I'm so lonely
I want someone
Dammit, he's the kind you always find
Doin' somethin' to catch someone's eye
Who's the real dumb one?
It isn't hard to say goodbye
とても寂しいよ。
誰かが欲しかった。

ちくしょう、あいつがいつも親切なのをお前も知ってるだろ、
いつも誰かの気を引くために何かをしているタイプなんだよ。
本当にバカなのは誰?
お前にさよならを言うのはなんも難しくないさ!

[VIOLET]
You know what really bothers you?
Monty had the nerve to do
What you were only dreaming of
Monty's just a boy, Flick, I know that
But I don't regret it
I did something fine
I'll remember forever 

何が本当にあなたを困らせてるかわかってる?
モンティは、あなたが願ってることをやる勇気があっただけよ。
モンティはただの子供よ、
フリック、私はそれはわかってるわよ。
でも後悔はしてない。
私は正直に行動したわ。
私は永遠にそう思えるわ。

[FLICK]
Monty's not the point
Isn't now
Never was
But you can't ever find your way
If your heart doesn't lead
You don't know what you need
Your heart does
モンティは重要じゃない。
そういうことじゃない、これからも。
お前は自分の道を見つけることは絶対にできない
心が導かなければ、
自分に何が必要か分からない。
心が導かなきゃ!

[VIOLET]
Two kinds of people in this world
Some say yes and some say no
I'm only learnin' to say yes
I'm bound to make mistakes
But I'm bound to try
I know you think I'm no great shakes
But there's more to me than meets the eye
Goodbye


この世には2種類の人間がいる。
エスと言う人もいればノーと言う人もいる。
私はただイエスと言うことを成し遂げたの。
間違いを犯すこともある。
でも挑戦するしかない。
あなたは私のことを大した人間じゃないと思っているでしょうけど、
でも目に見えるものよりもそれ以上のものが私にはある 。
さようなら!

If I was smart I'd go back home
But I don't give a damn
And I'll tell you why
I'm miles and miles from who I am
For once I'm not afraid or shy
Goodbye

もし私が賢かったら、家に帰るでしょうね。
でも私は気にしない。
その理由を教えてあげる。
私は本当の私から遠く離れているの。
たった一度でも私は怖がったり恥ずかしがったりしない。
さようなら!

I'm gonna miss you, Flick, a lot
I wish you felt the same as I
Goodbye


フリック、あなたがいなくなると寂しくなるわ。
あなたも私と同じ気持ちだったらいいのに。
さよなら。

 

genius.com