Hand of muse🎤🎹

ミュージカル活動について♬

🎤Answer me(バンズ・ヴィジット)訳してみた🎶

youtu.be

 youtu.be

 

 

 

 

[TELEPHONE GUY]Here I am

 

ここにいるよ 

 

Here I am

 

ここにいるよ

 

And the light is dying-

 

そして光が消えかけてく

 

Where are you?

 

あなたはどこ?

 

Where are you?

 

あなたはどこにいるの?

 

Will you answer me?

 

答えてくれる?

 

All alone in the quiet

 

静けさの中、一人でいる

 

Ah, my ears are thirsty

 

耳が乾いてく

 

For your voice, for your voice

 

あなたの声が必要、あなたの声が。

 

Can you answer me?

 

あなたは僕に答えられる?

 

If I try, maybe I can see your shadow

 

こらしてみたら、僕は君の影が見えるかも

 

In the sodium light

 

that masquerades as moon

 

月になりすませそうなナトリウム灯の光の中で

 

If I try,

 

I might take off like a sparrow

 

やってみたら スズメのように飛び立つかもしれない 

 

And I'll travel along a guiding breeze

 

そよ風に乗って旅するよ

 

 

 

 

"Very soon, very soon"

 

 「もうすぐ、もうすぐだよ」

 

That's the sound of longing

 

それは恋い焦がれた音

 

Are you there? 

 

そこにいる?

 

Are you there?

 

そこにいるの?

 

Will you answer me?

 

あなたは私に答えに来てくれる?

 

 

 

 

(RRRR)

 

 

 

 

もしもしアマリア?

 

元気か?

 

僕?元気だよ

 

君が編んでくれたセーターを着てる

 

とても暖かいよ

 

 

 

 

 

 

 

[SAMMY]In my dreams my beloved lies beside me-

 

夢の中で私の最愛の人は私のそばにいます

 

 

 

 

[SAMMY & ZELGER] When the sun lights the room

 

I find it's only me

 

太陽が部屋を照らすとき 

 

私は私しかないことを見つけるけど

 

 

 

 

[CAMAL]   Only me-

 

私だけ

 

 [ANNA]  Only you when the sun is gone-

 

太陽が消えたらあなただけ-

 

[AVRUM]  Only me-

 

私だけ

 

[PAPI]  Only me when the moon is-

 

月があるときは私だけ

 

[JULIA, CAMAL, & OTHERS]  With the world around me

 

私の周りの世界と

 

[ITZIK]With the world-

 

世界と

 

[IRIS]All around me

 

[JULIA, CAMAL, & OTHERS] Around Me

 

私の周りのすべて

 

[ENSEMBLISTS] (一人ずつ) With the world around me

 

私が巡る世界と 

 

With the world around you-

 

あなたが巡る世界と

 

With the world around you-

 

あなたが巡る世界と- 

 

[TELEPHONE GUY]  Only you

 

あなただけ

 

Aah

 

ああ

 

When the sun and moon and stars are gone

 

太陽と月と星が消えたとき 

 

What's left is only you

 

残るは君だけ

 

[COMPANY]   Will you answer me?

 

答えてくれますか? 

 

Answer me

 

私に答えて